Božkov.
Vytvoření nové značky alkoholu.
Nový příběh značky vyprávěný prostřednictvím balení, který vyústil v nejúspěšnější uvedení na trh za poslední desetiletí.
Výzva
Božkov byl velmi silným hráčem v segmentu cenově dostupných rumu.
V dynamicky rostoucím segmentu „dostupných prémiových“ rumů to však nebylo relevantní. Chybí prémiová pozice
Řešení
I když byl produkt skvělý, neměli jsme konkurenční výhodu, pokud jde o vlastnosti produktu. Vsadili jsme tedy na emoce.
Dosáhli jsme toho odvyprávěním příběhu o vysoké kvalitě rumu a původu značky s využitím tématu první republiky Československa.
Poptávka byla během prvních týdnů tak obrovská – se silnou distribucí, ale velmi nízkou podporou ATL –, že první várka produktu byla okamžitě vyprodaná.
Od té doby se značka stala bestsellerem a daří se jí dodnes.
Zjištění
Na počátku jsme díky výzkumu zjistili, že největší potenciál má koncept s prezidentem Masarykem. Při hlubším zkoumání jsme ale brzy přišli na to, že pozitivní vnímání doby nepocházelo od Masaryka, ale z doby první republiky.
Výzva: Jak komunikovat tuto éru, aby naše značka skutečně získala srdce a mysli lidí? Řešení? Jednoduché. Něco, co zná každý. Vzhled a pocit té doby: secese a art deco.
Zjistili jsme, že klíčové atributy značky se nejlépe komunikují pomocí zpracování připomínající tehdejší filmové plakáty s vysoce výraznou typografií, která je pro tuto kategorii zásadní. Toto byl vítězný koktejl, který později vyhrál všechny prodeje a také ocenění.