Apetito.
Rebranding oblíbené značky sýra.
K rekordním tržbám vedlo pochopení, jak jednotlivé obalové prvky podvědomě ovlivňují chování spotřebitelů.
Výzva
Podíl na trhu Apetita, známého a osvědčeného sýru od společnosti Savencia, klesal.
Sýr byl považován za zaměnitelný se svými konkurenty, takže budování značky představovalo velkou výzvu.
Spotřebitelé se vyhýbali jakýmkoli odchylkám od kategorie barvy: modrá.
Řešení
Našli jsme způsob, jak prezentovat Apetito jako „modré“, avšak bez modré.
To nám umožnilo vytvořit design, který se odlišoval od ostatních podobných produktů na regálu.
A spotřebitelé zareagovali: Prodeje se v prvních třech měsících výrazně zvýšily, a to před začátkem podpůrné komunikace.
Zjištění
Abychom našli vítězné řešení, museli jsme porozumět nuancím a symbolickým významům základních designových elementů. Klíčovými součástmi vítězného návrhu byly i malé drobnosti, jako je přidání zeleného nádechu, který představuje svěžest a přírodu.
Jak je ukázáno níže, mezi úspěchem a neúspěchem je velmi tenká hranice. Tentokrát jsme šťastně skončili na správné straně.
Originální design
Nový design, který selhal
Konečný a vítězný návrh
Apetito.
I nejlepší umíme ještě vylepšit
Zesílení atributů značky prostřednictvím barev, textu a zvuku vedlo k rekordnímu tržnímu podílu během kampaně, nejvyššímu za posledních pět let.
Výzva
Úspěšný rebranding byl podpořen ATL kampaní, která výrazně zvýšila prodeje.
Řešení
Použili jsme výrazné prvky vizuální identity, které komunikovaly požadovaný příběh značky, a využili je k vybudování nového spotu a klíčového vizuálu.
Umožnilo nám to posílit celkové sdělení, protože racionální obsah byl posílen podvědomím, což napomohlo k rozpoznání produktu a jeho příběhu. Kombinace toho všeho vedla k rekordnímu podílu značky na trhu.
Zjištění
Klíčové strategické atributy značky jsou komunikovány efektivněji, když jsou všechny vizuální i zvukové podněty ve spotu použity k zesílení požadovaného sdělení.
- Spot obsahoval mnoho frází končících na „to“, které se rýmují s Apetito: „Miluji to“ atd.
- Celkové barevné tóny spotu.
- Díky předchozí analýze jsme věděli, co jednotlivými barvami říkáme a jaký poměr barev použít, abychom podprahově vyprávěli ten správný příběh.
„Během kampaně jsme dosáhli rekordního tržního podílu, nejvyššího za posledních pět let.“
David Vejtruba
Marketing Director, Savencia