Semtex.
Ve vašem rytmu.
Semtex našel způsob, jak se přizpůsobit potřebám každého spotřebitele a zvýšit prodeje
Výzva
Kategorie energy drinků dlouhodobě rostla, ale Semtex v tempu růstu zaostával a ztrácel tržní podíl.
POZOR
NEBEZPEČÍ
Unpacking
Dodat energii – to je primární potřeba kategorie energy drinků. Proto jsme v úvodu projektu zanalyzovali značku metodou „ScoreCard“. Ta odhalila, že na designu obalu chybí napojení symbolů na tuto elementární hygienickou potřebu.
Hlavní asociace spojená s obalem Semtexu byla „POZOR! NEBEZPEČÍ!“ A to byl jeden z hlavních důvodů, proč značka zaostávala.
Zjištění
Adresování základní potřeby bylo prvním krokem. Dalším, neméně důležitým, ale bylo nalezení odlišující propozice značky a převedení do symbolů.
Jako nejvhodnější řešení v průběhu výzkumů vykrystalizovala cesta „specializovaná energie pro různé momenty“.
Map of Symbols
SOUNDWAVE
Výměna dominantního symbolu „nebezpečí“ za symbol „soundwave“ vylepšila spojení se základní potřebou energie a zvýšila rozpoznatelnost Semtexu. Což umožnilo odlišit jednotlivé produkty podle druhu energie.
LOGO + TYPOGRAFIE
Expertnost a důvěru značky dodává nové logo a styl fontů, které definují energii konkrétních výrobků.
BAREVNOST
Černá a žlutá barva loga a plechovky navazovala na předchozí identitu a držela „dark“ kód kategorie. Pro identifikaci řady bylo zvoleno několik doplňkových barev.
Řešení
Pro celou řadu byly vymyšleny různé charakteristiky soundwave, které předávaly specifika produktu – jako například „LONG“, které evokuje dlouhý účinek, a „FLOW“, které představuje koncentraci.
Součástí redesignu byla i změna obalů pro ochucené verze.
Řešení
Prioritizace „soundwave“ na balení zvýšila distinktivnost značky a stala se hlavním nositelem sdělení.
V kvantitativních testech design značky deklasoval předchozí návrh a zároveň předčil konkurenci, což je u nového designu obrovský úspěch.
Výsledek
Překonání nastavených obchodních cílů a nárůst prodejů o 47 % ihned v prvním kvartálu po uvedení.
Co klient řekl o naší spolupráci
„LineArt dokázal najít perfektní symbol – adresuje potřebuje energie, je nezaměnitelný a rezonuje se spotřebiteli. I díky tomu design uspěl v testech a v trhu překonal prodejní cíle.“
Petr Kouble
Marketing manager, Kofola a.s.