Albert.
Čerstvý začátek, čerstvý vítr do (plachet) tržnice

Správné pochopení mysli a motivace nakupujících vedlo k výraznému nárůstu spokojenosti zákazníků v obchodech Albert.
Výzva

Lidé si nakupování v Albertu neužívali, protože komunikace byla založena primárně na slevách.

Řešení

Rozklíčovali jsme globální trendy, jednotlivé kategorie a skuečné chování nakupujících na prodejnách.

Na základě toho jsme vytvořili emocionální příběh značky, který Albert spojil s čersvýmu produkty prodávanými na malých městských trzích. Obchody se tak staly prostorem, kde lidé mohou prožívat příběh značky.

Výkon redesignovaných prodejen se díky tomu podstatně znásobil a index spokojenosti zákazníků vzrostl z 32 na 68.

Zjištění

Vítězný koncept obchodu je založen na mnoha poznatcích, z nichž každý je klíčovou součástí úspěchu redesignu:

  • Různé části prodejní plochy mohou fungovat jako malé, samostatné značky nesoucí své vlastní emoce a příběh. Příkladem je změna názvu a designu sekce s ovocem a zeleninou na „Albert Tržnice“ – místo, které vyzařuje tolik oblíbenou atmosféru maloměstský trhů.
  • Snížení polic zvyšuje vnímanou velikost obchodu.
  • Lidé mají tendenci si předem stanovit interní časový limit, který hodlají v obchodě strávit, ten se ale může změnit, pokud se tam cítí dobře.

„Redesignované prodejny dlouhodobě dosahují velmi pozitivních výsledků, a proto se těší velké důvěře ze strany vedení. Díky tomu můžeme koncept spolu s LineArt dále rozvíjet a přicházet s novými formáty.“

Lenka Jakešová
Instore & Local Communication Manager, Albert