Apetito.
Rebranding oblíbené značky sýra.
K rekordním tržbám vedlo pochopení, jak jednotlivé obalové prvky podvědomě ovlivňují chování spotřebitelů.
Výzva
Podíl na trhu Apetita, známého a osvědčeného sýru od společnosti Savencia, klesal.
Sýr byl považován za zaměnitelný se svými konkurenty, takže budování značky představovalo velkou výzvu.
Spotřebitelé se vyhýbali jakýmkoli odchylkám od kategorie barvy: modrá.
![](https://www.lineart.cz/wp-content/uploads/2023/02/apetito_producst.jpg)
![](https://www.lineart.cz/wp-content/uploads/2023/02/apetito_platky.jpg)
Řešení
Našli jsme způsob, jak prezentovat Apetito jako „modré“, avšak bez modré.
To nám umožnilo vytvořit design, který se odlišoval od ostatních podobných produktů na regálu.
A spotřebitelé zareagovali: Prodeje se v prvních třech měsících výrazně zvýšily, a to před začátkem podpůrné komunikace.
![](https://www.lineart.cz/wp-content/uploads/2023/02/apetito_divider.jpg)
Zjištění
Abychom našli vítězné řešení, museli jsme porozumět nuancím a symbolickým významům základních designových elementů. Klíčovými součástmi vítězného návrhu byly i malé drobnosti, jako je přidání zeleného nádechu, který představuje svěžest a přírodu.
Jak je ukázáno níže, mezi úspěchem a neúspěchem je velmi tenká hranice. Tentokrát jsme šťastně skončili na správné straně.
![](https://www.lineart.cz/wp-content/uploads/2023/01/Product_1.png)
Originální design
![](https://www.lineart.cz/wp-content/uploads/2023/01/Product_2.png)
Nový design, který selhal
![](https://www.lineart.cz/wp-content/uploads/2023/01/Product_3.png)
Konečný a vítězný návrh
Apetito.
I nejlepší umíme ještě vylepšit
Zesílení atributů značky prostřednictvím barev, textu a zvuku vedlo k rekordnímu tržnímu podílu během kampaně, nejvyššímu za posledních pět let.
Výzva
Úspěšný rebranding byl podpořen ATL kampaní, která výrazně zvýšila prodeje.
![](https://www.lineart.cz/wp-content/uploads/2023/01/Apetito_4.png)
![](https://www.lineart.cz/wp-content/uploads/2023/01/Apetito_5.jpg)
Řešení
Použili jsme výrazné prvky vizuální identity, které komunikovaly požadovaný příběh značky, a využili je k vybudování nového spotu a klíčového vizuálu.
Umožnilo nám to posílit celkové sdělení, protože racionální obsah byl posílen podvědomím, což napomohlo k rozpoznání produktu a jeho příběhu. Kombinace toho všeho vedla k rekordnímu podílu značky na trhu.
Zjištění
Klíčové strategické atributy značky jsou komunikovány efektivněji, když jsou všechny vizuální i zvukové podněty ve spotu použity k zesílení požadovaného sdělení.
- Spot obsahoval mnoho frází končících na „to“, které se rýmují s Apetito: „Miluji to“ atd.
- Celkové barevné tóny spotu.
- Díky předchozí analýze jsme věděli, co jednotlivými barvami říkáme a jaký poměr barev použít, abychom podprahově vyprávěli ten správný příběh.
![](https://www.lineart.cz/wp-content/uploads/2023/01/Apetito_2.jpg)
![](https://www.lineart.cz/wp-content/uploads/2023/01/Apetito_7.png)
„Během kampaně jsme dosáhli rekordního tržního podílu, nejvyššího za posledních pět let.“
David Vejtruba
Marketing Director, Savencia