Jupík.Zábava plná ovoce.
Překonání negativního prodejního trendu díky redesignu orientovaného na potřeby
Výzva
Původní obal vyhrával designové ceny, ale nereflektoval skutečné potřeby svých spotřebitelů – maminek a jejich dětí – byl vnímán spíše jako mléčný výrobek než ovocná limonáda. To vedlo k dvojcifernému propadu prodejů.
Unpacking
Provedli jsme vlastní výzkum pomocí KidMap, který zmapoval cílovou skupinu – děti i rodiče. Každá ze skupin chtěla něco jiného – pro děti byla důležitá zábava, pro maminky důvěra, že dávají dítěti to nejlepší. Zdánlivé protipóly.
Unpacking
Provedli jsme vlastní výzkum pomocí KidMap, který zmapoval cílovou skupinu – děti i rodiče. Každá ze skupin chtěla něco jiného – pro děti byla důležitá zábava, pro maminky důvěra, že dávají dítěti to nejlepší. Zdánlivé protipóly.
Zjištění
Vytvořili jsme mapu čtyř klíčových symbolů pro obě cílové skupiny:
LOGO: redesign zajišťuje konzistenci, je hravý, výrazný a zapamatovatelný
PRO DĚTI: Ovoce ztvárněné jako pozitivní usměvaví parťáci, složené ze symbolů důležitých pro děti – např. velké oči
PRO RODIČE: Důvěra skrze symboly přírodnosti – foto ovoce s důrazem na svěžest, barevnost evokující přirodu, textace vypichující přírodní složky
Zjištění
Vytvořili jsme mapu čtyř klíčových symbolů pro obě cílové skupiny:
LOGO: redesign zajišťuje konzistenci, je hravý, výrazný a zapamatovatelný
PRO DĚTI: Ovoce ztvárněné jako pozitivní usměvaví parťáci, složené ze symbolů důležitých pro děti – např. velké oči
PRO RODIČE: Důvěra skrze symboly přírodnosti – foto ovoce s důrazem na svěžest, barevnost evokující přirodu, textace vypichující přírodní složky
Řešení
Redesign a sjednocení loga napříč řadami dodalo na konzistentnosti a zapamatovatelnosti značky.
Nový design nese jasné znaky kategorie a výrazně posílil vnímání jako ovocný nápoj pro děti.
Důvěra v kombinaci se zábavou velmi zvýšily relevanci pro maminky i děti.
Řešení
Redesign a sjednocení loga napříč řadami dodalo na konzistentnosti a zapamatovatelnosti značky.
Nový design nese jasné znaky kategorie a výrazně posílil vnímání jako ovocný nápoj pro děti.
Důvěra v kombinaci se zábavou velmi zvýšily relevanci pro maminky i děti.
Výsledek
Z meziročních poklesů prodejů – 8 % se značka bez jakékoliv marketingové podpory dostala na meziroční nárůst prodejů + 10 %.
Jupík tak získal zpět své dominantní postavení na trhu.
Výsledek
Z meziročních poklesů prodejů – 8 % se značka bez jakékoliv marketingové podpory dostala na meziroční nárůst prodejů + 10 %.
Jupík tak získal zpět své dominantní postavení na trhu.
Co klient řekl o naší spolupráci
„Díky novému designu jsme z Jupíka vytvořili ovocnou mňamku, která byla pro rodiče výrazně atraktivnější a prodeje vystřelily vzhůru bez jakékoli jiné marketingové podpory.“
Petr Kouble
Marketing manager, Kofola a.s.